Les 6 Workshops exclusifs de l’AdTech Summit 2020 (IAB France)
IAB France
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4 Worshops US organisés par l’IAB Tech Lab 

2 Worksophs FR menés par l’IAB France

Pour la 3ème édition de l’AdTech Summit de l’IAB France qui aura lieu en ligne le 20 Novembre, l’IAB Tech Lab partenaire de l’événement, organisera quatre workshops exclusifs animés par ses experts sur les thèmes de la Brand Safety, du Measurement & Attribution, de la Connected TV / OOT et sur le projet REARC lancé en début d’année 2020 pour définir le monde “post cookie”.

Ces workshops ont reçu le soutien de Criteo, Double Verify, Magnite, et TikTok qui participeront également à leur animation.

Les animateurs du Tech Lab seront :

  • Alexandra Salomon, Head of Global Business Development, IAB Tech Lab
  • Alex Cone, Senior Director, Product Management, IAB Tech Lab
  • Mike Midden, Ad Product Monetization, IAB Tech Lab
  • Angelina Eng, VP, Measurement & Attribution, IAB Tech Lab
  • Amit Shetty, Product Leader, IAB Tech Lab

L’IAB France présentera deux workshops avec ses experts français, l’un sur le thème du Consentement à la publicité et l’autre sur le sujet de l’Emploi et la Diversité au sein de l’industrie.

Ils seront portés respectivement par One Trust, sponsor de l’évènement et la Task Force RSE & Emploi. Ils seront animés par l’équipe de l’IAB France :

  • Véronique Pican, Vice-Présidente, IAB France
  • Thomas Adhumeau, lead task force Affaires publiques & T&CF, IAB France
  • Eric Schnubel, Directeur, IAB France

Les 6 grands thèmes seront abordés autour des enjeux technologiques et stratégiques de l’écosystème du marketing digital :

Workshops (in English)

14h15 REARC

Privacy & Identity : Advertising in a Volatile, Uncertain, Complex and Ambiguous Environment

After a quick overview of relevant industry initiatives, we will discuss about the future of user addressability in digital advertising and how to adapt to preserve vibrant competition and increase data protection and privacy in the open internet we all enjoy today.

Speakers :

  • Charles-Henri Henault, VP Product Platform & Analytics, Criteo
  • Thibault Montanier, Head of Data and Addressability, Sirdata
  • Jean-Baptiste Rouet – Chief Programmatic Officer Publicis Media, President of Udecam (Union des Entreprises de Conseil et Achat Media) – Commission Digital

 

15h CTV / OTT

The CTV Future in France

How have consumers’ media habits changed this year? What does the CTV opportunity in France look like? What needs to change? This workshop, hosted by Magnite (formerly Rubicon Project & Telaria), aims to answer all these questions and more. Featuring a brand new piece of consumer research on CTV and a lively expert panel to discuss the opportunities and barriers to entry in this exciting new sector, and review the technology & standards to support CTV ad delivery – this is an unmissable session that will be sure to inform your 2021 strategy.

Speakers :

  • Karen Ring, Head of Research & Insights, Magnite
  • William Jones, Publisher Development OTT/ CTV, EMEA, Magnite
  • Romain Moussart, Chief Product Officer, The Programmatic Company
  • Amit Shetty, Product Leader, IAB Tech Lab

 

16hMeasurement and Attribution :

Driving Media Performance Begins with Quality

Fraud has always been an issue for brands looking to engage real people in brand safe and suitable digital environments. Ad verification provides the clarity for brands to overcome these challenges, increasing overall confidence in their investments. Ensuring a transparent, quality environment for media buying is critical to driving effective campaigns. 
In this session, IAB Tech Lab will moderate a session with Double Verify and Zenith to discuss the current state of ad verification in EMEA and best practices that will help increase transparency, build trust and improve efficiency. The session will also explore how media quality can impact business outcomes and what we can do as an industry moving forward.

Speakers :

  • Nick Tulloch, VP Account Management, DoubleVerify
  • Arnaud Lauga, Director General, Zenith

 

16h45Brand Safety & UGC

Responding to brand safety challenges in UGC / viral video content

In this session, Arnaud Cabanis, Managing Director, GBS, France, discusses the steps TikTok’s dedicated team are taking to create a safe, positive environment for brands to meaningfully connect. Arnaud will expand on TikTok’s commitment to brand safety and will invite the audience to join TikTok on their journey towards building the world’s safest place for creative self-expression.

 Speakers :

Arnaud Cabanis, Managing Director, Global Business Solutions, Tik Tok

 

Workshops (en français)

14h – Emploi & Diversité

Diversité dans l’AdTech, on en parle?

Parce que la diversité est un levier de performance, la Task Force RSE & Emploi de l’IAB France a mené une enquête sur le sujet. Success stories et panorama de toutes les diversités (genre, génération, handicap, orientation sexuelle et origine sociale et culturelle) pour vous aider à dépasser les biais et renforcer l’attractivité de nos métiers.

  • Elodie Dratler, Chairwoman, Wominds
  • Yann Gabay, Fondateur & CEO, Oreegami
  • Natacha Precieux, Responsable RH- HRBP, Mpublicité
  • Isabelle Rouhan, Presidente, Colibri Talent
  • Samira Djouadi, Déléguée Générale de la foundation TF1, Présidente de l’association Tous en Stage
  • Antoine Mermet, Co-Founder & Managing Director, Keyade
  • Giorgio Siracusa, Senior Vice President, HR Europe, Procter & Gamble
  • Véronique Pican, VP, IAB France

 

15h30 – Consentement & Publicité

Comment optimiser les taux de consentement ?

Dans un environnement réglementaire et social où la prise en compte de la vie privée devient indispensable et de plus en plus répandue dans le monde (en Europe mais aussi en Californie et au Brésil par exemple), comment obtenir le consentement à la publicité ciblée de la part d’un grand nombre d’internautes ?  One Trust, à travers son expertise internationale, livrera conseils et bonnes pratiques aux éditeurs.

  • Victoria Gardin, Offering Manager – France, OneTrust
  • Thomas Adhumeau, General Counsel, S4M
  • Eric Schnubel, Directeur, IAB France

Informations pratiques AdTech Summit IAB France 2020

Date : 20 Novembre 2020

S’inscrire à l’évènement

 

 


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